Publikacje

Bieżące lub zapowiedziane zmiany w prawie w Polsce i ich wpływ na otoczenie biznesowe

Kolejna edycja publikacji będącej swoistym kompendium przedstawiającym esencję zmian w prawie w dwudziestu obszarach prawa. Jej szczególną wartością jest konkretne wskazanie adresatów wprowadzanych i planowanych zmian oraz zarysowanie możliwych skutków.

Ochrona własności intelektualnej na rynku kosmetyków i perfum

Naszą nową publikację poświęcamy branży kosmetyków i perfum oraz specyficznym dla niej zjawiskom z punktu widzenia ochrony praw własności intelektualnej. Piszemy o tym, czy da się chronić zapach perfum, czy można zakazać dystrybutorom sprzedaży produktów luksusowych w internecie i co spierają się podmioty z branży.

Trendy zmian w otoczeniu prawnym biznesu

Do obszernego katalogu naszych publikacji doszła nowa pozycja. Opisujemy w niej trendy zmian w prawie, takie jak zwiększenie presji regulacyjnej czy zwiększona penalizacja obrotu gospodarczego. Są one uzupełnione konkretnymi przykładami z praktyki oraz wnioskami dotyczącymi obserwowanych lub przewidywanych skutków opisywanych zjawisk.

Nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego

1 czerwca 2017 r. weszła w życie nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego i innych ustaw, która bardzo istotnie zmieniła kształt szeregu elementów prowadzonych postępowań administracyjnych, a tym samym ma znaczenie dla szerokiego kręgu przedsiębiorców i obywateli. 

Praktyczny przewodnik prawny po transakcjach fuzji i przejęć

Zbiór najważniejszych informacji o transakcjach fuzji i przejęć w Polsce. Przebieg, struktura i strony transakcji z uwzględnieniem ograniczeń prawnych i aspektów podatkowych omówione w przystępny i przejrzysty sposób. O czym pamiętać i na co zwrócić szczególną uwagę.

Raport: Blockchain, inteligentne kontrakty i DAO

W zastosowaniach technologii blockchaina drzemie olbrzymi potencjał, który nie zostanie jednak wykorzystany bez wsparcia regulacyjnego. Inteligentne kontrakty i DAO mogą nie tylko zmienić znany nam system prawa, ale również być źródłem rozwoju nowych modeli gospodarki.